Vježbaonica

Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske donijelo je rješenje o imenovanju dječjeg vrtića Radost u Splitu vježbaonicom Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu u sklopu izvedbe dva  kolegija sveučilišnog preddiplomskog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje i jednog kolegija sveučilišnog diplomskog studija Pedagogije. Status vježbaonice dodijeljen je za kolegije:

  1. Glazba u ranom i predškolskom odgoju 2 – organizira se u 2 odgojne skupine u PO Latica te u 1 odgojnoj skupini u PO Pinokio:
    • u 10-satnom vrtićkom redovitom programu ;
      mentorica: Marijana Krstić (PO Latica)
    • u 10-satnom vrtićkom posebnom programu – DRAMSKO-SCENSKI PROGRAM ;
      mentorica: Gordana Mijaljica (PO Latica)
    • u 6-satnom vrtićkom posebnom programu – PREVENTIVNI PROGRAM;
      mentorica : Rossana Bosnić (PO Pinokio)
  2. Likovni izraz u ranom i predškolskom odgoju 2 – organizira se u 2 odgojne skupine PO Popaj:
    • u 10-satnom vrtićkom redovitom programu ;
      mentorice : Ela Radić i Ankica Mitrović
    • u 10-satnom vrtićkom posebnom programu – DRAMSKO-SCENSKI PROGRAM ;
      mentorice : Tatjana Kljenak i Gordana Krasnić
  3. Uvod u metodiku jezično-umjetničkog područja – organizira se u odgojnoj skupini PO Veseli

      patuljci:

  • u 10-satnom vrtićkom redovitom programu ;
    mentorice : Mila Cvrlje i Ljubica Kostić

 

Zadaće vježbaonice su:

  • razvijanje humanog odnosa studenata prema djetetu , njegovim potrebama i interesima ;
  • razvijanje afiniteta i profesionalnog odnosa studenata prema odgojno-obrazovnoj djelatnosti ;
  • upoznavanje s organizacijom rada dječjeg vrtića te zadaćama stručnih djelatnika dječjeg vrtića ;
  • uključivanje studenata u oblike odgojno obrazovnog rada prema predviđenom planu i programu Filozofskog fakulteta koji se mogu ostvarivati u vježbaonici ;
  • osposobljavanje studenata za praktičnu primjenu stručno-metodičkih, pedagoško-psiholoških znanja u neposrednom odgojno-obrazovnom radu ;
  • pomoć visokog učilišta u organizaciji, pripremi i izvođenju praktičnog osposobljavanja studenata te pripremi i praćenju rezultata studenata u dječjem vrtiću ;
  • suradnja s visokim učilištem na izradi godišnjeg plana oglednih i praktičnih aktivnosti te drugih oblika rada.

Oblici rada koji se ostvaruju u vježbaonici su:

  • hospitiranje studenata ;
  • uzorni rad mentora ;
  • pojedinačni neposredan rad studenata s djecom ;
  • analiza provedenog rada.

Svaki student uz pomoć mentora priprema jednu odgojno-obrazovnu aktivnost i izvodi je u nazočnosti nastavnika metodike, mentora i studenata.

Nakon realizacije svakog od oblika rada sa studentima u vježbaonici provodi se analiza i stručna rasprava u kojoj sudjeluju nastavnik metodike, mentor i student.