KORISNA LITERATURA ZA RODITELJE

 

Područje pedagogije

 

  1. Jesper, J. Od odgoja do odnosa: autentični roditelj - kompetentna djeca. Harfa d.o.o. , 2019.
  2. Jesper J. Coaching za roditelje: opušteno odgajanje, Planetopija d.o.o., 2019.
  3. Jesper J. Četiri vrijednosti, Harfa d.o.o., 2018.
  4. Jesper J. Pet temelja obiteljskog života: Kako funkcionira odgoj, Harfa d.o.o., 2020.
  5. Jesper J. Sačuvati ljubav, Harfa d.o.o., 2018.
  6. Jesper J. Agresivnost: Novi i opasan tabu, Harfa d.o.o., 2018.
  7. Jesper J. Kako biti vođa vučjeg čopora? Ocean More d.o.o., 2018.
  8. Jesper J.; Øien, M. Prostor za obitelj, Juul do.o., 2011.
  9. Jesper J. Biti otac, biti muškarac. Harfa d.o.o., 2020.
  10. Jesper J. Kako s ljubavlju reći ne: Jasni roditelji- snažna djeca. Harfa d.o.o., 2021.
  11. Jesper J.; Hoeg, P. Empatija: Kako zajedništvo osnažuje djecu Harfa d.o.o., 2020.
  12. Jesper J. Poštovanje, povjerenje i ljubav: Što djeca trebaju od nas?, Harfa d.o.o 2020.
  13. Tsabary, S. Supermoćni: Transformirajte anksioznost u hrabrost, samopouzdanje i otpornost. Harfa d.o.o., 2022.
  14. Tsabary, S. Svjesni roditelji: Mijenjamo sebe, osnažujemo svoju djecu. Harfa do.o., 2019.
  15. Tsabary, S. Osviještena obitelj – Kako odgojiti samostalno dijete puno samopouzdanja. Planetopija d.o.o., 2018.
  16. Stahl, S.; Tomuschat, J. Toplina gnijezda koja daje krila: Pružiti oslonac i pokloniti slobodu – odgoj bez odgajanja. Harfa d.o.o., 2021.
  17. Batllori, J.; Fontan S.; Lozano, E. Velika knjiga igara 2- 250 najboljih igara za svaku dob. Profil, 2008.
  18. Rajović, R. Kako igrom uspješno razvijati djetetov IQ- NTC sustav učenja. Harfa d.o.o., 2017.
  19. Rajović, R. IQ djeteta – briga roditelja – NTC sustav učenja. Harfa d.o.o., 2017.

 

Područje psihologije

 

  1. Buljan Flander i sur. (2021). Znanost i umjetnost odgoja. Praktični priručnik o suvremenom odgoju za roditelje i odgojitelje. Geromar.                   
  2. Gjurković, T. (2019.) Terapija igrom. Kako razviti vještine za razumijevanje djeteta i produbiti odnos s njim. Harfa.            
  3. Siegel, D. J. i Bryson, T. P. (2015). Razvoj dječjeg mozga. 12 revolucionarnih strategija integriranog pristupa za poticanje razvoja zdravoga dječjega uma, preživljavanje svakodnevnih roditeljskih borbi i za poticanje cjelokupnoga rasta. Harfa.       
  4. Diamond, M. i Hopson, J. (2006). Čarobno drveće uma. Kako razvijati inteligenciju, kreativnost i zdrave emocije vašeg djeteta od rođenja do adolescencije. Ostvarenje.
  5. Spitzer, M. (2018): Digitalna demencija. Kako mi i naša djeca silazimo s uma. Naklada Ljevak.
  6. Tatalović Vorkapić, S. (2020). Psihologija privrženosti i prilagodba u dječjem vrtiću. Psihologija dobrobiti djece vol. 1. Učiteljski fakultet u Rijeci.
  7. Jull, J. Paket knjiga Jespera Juula. Harfa.                                                                 
  8. Gotman, J. i DeClaire, J. (2022). Kako odgojiti emocionalno inteligentno dijete. Harfa.    
  9. Plahutar, A. (2017). Što veseli malog tigra!? Priručnik s primjerima aktivnosti za poticanje spoznajnog razvoja predškolskog djeteta prema načelima NTC-ova sustava učenja. Hrvatska Mensa.
  10. Ljubetić, M. (2012). Nosi li dobre roditelje roda? Odgovorno roditeljstvo za kompetentno dijete. Profil.
  11. Plummer, M. D. (2010). Dječje igre za razvoj socijalnih vještina. Naklada Kosinj.
  12. Bailey, G. i Law, F. (2019). Izumi i otkrića. 4 STEM knjige. Materijali. Konstrukcije i građevine. Alati i strojevi. Energija i gibanje. Novi izrazi.
  13. Neufeld, G. i Mate, G. (2022). Budite tu za svoju djecu. Zašto roditelji moraju biti važniji od vršnjakaHarfa.
  14. Markham, L (2022). Smiren roditelj, sretna djeca. Kako prestati vikati i početi se povezivati. Harfa.
  15. Faber, J. i King, J. (2022). Kako razgovarati da bi vas mala djeca slušala. Vodič za preživljavanje života s djecom u dobi od 2 do 7 godina. Harfa.
  16. Siegel, D. J. i Bryson, T. P. (2017). Disciplina bez drame. Integrirani pristup za smirivanje kaosa i poticanje razvoja dječjeg uma. Harfa.
  17. Nathan. E. (2022). Ti si moje sve. Roditelj kakav želim postati, dijete kakvo se nadam odgojiti. Planetopija.
  18. Montgomery, H. (2020). Doba vrtića. Oceanmore.
  19. Jenson, K. A. (2022). Razgovarajmo o lošim slikama. Zaštita djece od neprimjerenih sadržaja. Salesiana.
  20. Grigoletto, S. (2022). Knjiga za nesavršene roditelje. Salesiana.
  21. Clarke Fields, H. (2022). Odgajanje dobrih ljudi. Egmont.
  22. Montessori, M. (2023). Otkriće djeteta. Salesiana.
  23. West, S. R. i Sarosy, J. (2021). Kako pričati priče djeci. Stilus knjiga.
  24. Shaw. R. (2009). Epidemija popustljivog odgoja. Zašto su naša djeca neveselanezadovoljna, sebična… te kako im pomoći. V.B.Z.
  25. Buljan Flander, G. i Roje Đapić, M. (2020). Dijete u središtu (sukoba). Razvod roditelja, visoki konflikt i otuđenje: Znanost, teorija i klinička praksa. Geromar.
  26. Abbot, J. i Menendez-Ponte, M. (2020). Velika knjiga emocija. Učimo i rastimo uz 30 zabavnih priča o emocijama. Planetopija.
  27. Willey, K. (2020). Diši kao medo. Harfa.
  28. Bucay, J. i Bucay, D. O roditeljima i djeci. Fraktura.
  29. Filliozat, I. (2019). Sve smo pokušali. Protivljenje, plač i ispadi bijesa: kako bez muke i sukoba proživjeti razdoblje od djetetove 1. do 5. godine? Egmont.

 

Područje edukacijske rehabilitacije

 

  1. Tatjana Tkačenko (2012). Velika knjiga aktivnosti i vježbi za razvoj fine motorike, Planet Zoe.
  1. Gunilla Thunberg, Anna Carlstrand, Britt Claesson, Anna Rensfeldt Flink (2018). Započnimo – tečaj komunikacije i potpomognute komunikacije za roditelje, Golden marketing – Tehnička knjiga.
  2. Andrea Davis, Lahela Isaacson, Michelle Harwell (2021). Strategije Floortimea za poticanje razvoja djece i adolescenata, Ostvarenje d.o.o.
  3. Tatjana Gjurković (2018). Terapija igrom – Kako razviti vještine za razumijevanje djeteta i produbiti odnos s njim, Harfa.
  4. Marina Mađerić (2022). Elena – s autizmom u školu, FoMa.
  5. Carol Stock Kranowitz (2018). Igre za senzornu integraciju – aktivnosti za djecu s poteškoćama osjetilne obrade, Ostvarenje d.o.o.
  6. Željka Vučinić (2019). Vježbam – rastem – priručnik za poticanje razvoja djece, Zagreb, Medicinska naklada.
  7. Davina (2014). Moja kišna djevojčica, Profil knjiga d.o.o.
  8. Izabela Sorić (2014). Samoregulacija učenja, Naklada Slap.
  9. P. Cooper, L. Hughes (2009). Razumijevanje djece s ADHD sindromom i pružanje potpore, Naklada Slap.
  10. Mirna Brođanac (2022). Lanina škola, Naklada Ljevak.
  11. John Medina (2021). Pravila mozga za razvoj, Stilus knjiga d.o.o.
  12. Robert Melillo (2016). Isključena djeca, Harfa.
  13. Ellen R. Daniels & Kay Stafford (2003). Kurikulum za inkluziju : razvojno-primjereni program za rad s djecom s posebnim potrebama, Udruga roditelja „Korak po korak“, Zagreb.
  14. Kristina Bucci-Ivis (2021). Ivanova vrtićka priča : knjiga za roditelje i odgojitelje, Dječji vrtić Pula.
  15. Smiljana Zrilić (2022). Djeca s teškoćama u inkluzivnom vrtiću i školi – Suvremeni pristup i metode učenja, Hrvatska sveučilišna naklada.
  16. Steve Silberman (2021). Neuroplemena – nasljeđe autizma i kako da bolje razumijemo ljude koji razmišljaju na drukčiji način, Hrvatska liječnička komora.
  17. Gordana Buljan Flander, Dubravka Kocijan Hercigonja, Dinka Vučković (2004). Hiperaktivno dijete, Naklada slap.

 

Područje logopedije

 

  1. Andrešić,D.,Benc Štuka,N. (2010). Kako dijete govori, Zagreb, Planet Zoe
  2. Apel,K. i Masterson, J. (2004). Jezik i govor od rođenja do šeste godine , Zagreb, Ostvarenje
  3. Čudina-Obradović,M. (1995). Igrom do čitanja , ŠK, Zagreb
  4. Galić-Jušić,I. (2022). Mucanje , Naklada Slap
  5. Greenspan,S. I Lewis,D. (2004). Program emocionalnog poticanja govorno-jezičnog razvoja, Ostvarenje, Zagreb
  6. Herljević,I. i Posokhova,I. (2002). Govor, ritam, pokret, Ostvarenje, Lekenik
  7. Horvat-Vukelja,Ž. I Pribić,S.(2005). Slikopriče 1 i 2, Zagreb, Školska knjiga
  8. Hrvatsko logopedsko društvo, (2019). / Podružnica splitsko – dalmatinske županije: Logopedski vodič Splitsko – dalmatinske županije, Split
  9. Kuvač Kraljević, J. (2015). Priručnik za prepoznavanje i obrazovanje djece s jezičnim teškoćama, Zagreb, ERF
  10. Lanc,S./Vincek Slunjski,M. (2021). Iz vrtića u školu, vježbenica za razvoj predčitačkih vještina, Zagreb, Naklada Ljevak
  11. Matijević,K.(2019). Progovorimo lako - pokaži mi kako!, Zagreb, Planet Zoe
  1. Posokhova,I. (2005). Izgovor – kako ga poboljšati, Zagreb, Ostvarenje
  2. Posokhova,I. (2007). Kako pomoći djetetu s teškoćama u čitanju i pisanju, Zagreb, Ostvarenje
  3. Rade,R. (2002). Malo dijete i prostor, Foma,Zagreb
  4. Rade,R. (2003). Poticanje ranog govorno-jezičnog razvoja, Foma, Zagreb
  5. Rade,R. (2015). Mala djeca s komunikacijskim teškoćama, Foma,Zagreb
  6. Starc i suradnici (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djece predškolske dobi, Golden marketing- Tehnička knjiga,Zagreb

 

*     *     *     *     *

Internetski portali i aplikacije

 

Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu / hurid.hr

ICT-AAC – besplatne aplikacije za poticanje jezično-govornih vještina

Izdavačka kuća Foma / priručnici za roditelje i odgojitelje / priprema za školu

Izdavačka kuća Harfa / priručnici za roditelje

Izdavačka kuća Planet Zoe /  izdanja praktične logopedije

Kokolingo.hr / aplikacija  za poticanje jezično-govornih vještina

Logoped.hr / internetski portal koji uređuju logopedi za roditelje , odgojitelje i učitelje